Dıştan doğu-batı doğrultusunda dikdörtgen, içten ise dörtlü yonca yaprağı planında tasarlanmış olan kilise, merkezi planlı olup kubbesi yıkılmış vaziyettedir. Kilisenin iç mekânı, dört yöne açılan yarım daire planlı nişlerle ve köşelere yerleştirilmiş odalarla zenginleştirilmiştir” dediler.
Kutsal Meryem Ana Kilisesi’nin batısına 1648 yılında kare planlı ve dokuz bölümlü bir jamaton eklendiğini vurgulayan tarihçiler, “Bölümler sivri kemerlerle birbirinden ayrılmış ve her biri kubbeyle örtülmüştür. Bu yapının batı cephesindeki portal ise zengin süslemeleri ile dikkat çekmektedir. Kapı, dıştan içe doğru kademelenen çeşitli silme ve bordürlerle çerçevelenmiştir ve sivri kemerli formuyla dikkat çekmektedir.
İç mekânda mukarnaslar, rumiler, haç motifleri ve kaval silmeler gibi detaylar zengin süsleme anlayışını gözler önüne sermektedir. Manastır kompleksinin diğer önemli yapılarından biri, günümüzde yıkılmış olan St. Seal Şapeli’dir. Kutsal Meryem Ana Kilisesi'nin kuzeybatısına bitişik olarak inşa edilmiş ve kiliseden bir koridorla bağlantılıydı.
1817 yılında eklenen Kutsal Haç Kilisesi ise doğu-batı doğrultusunda uzanan tek nefli bir yapıdır. Jamatonun güney duvarına 1849 yılında eklenmiş olan St. Sion Kilisesi, dikdörtgen planlı ve tek bölümlü olup, doğu-batı doğrultusunda uzanan beşik tonozla örtülüdür” ifadelerini kullandılar.
Jamatonun batısına eklenen çan kulesinin alt kısmının üç gözlü revak şeklinde düzenlendiğini ve üzerindeki çan kulesinin yıkıldığını vurgulayan tarihçiler, “Ortadaki iki sütunun başlıkları dikkat çekmektedir. Üç gözün üzerleri beşik tonoz örtülüdür. Yapının genelinde kesme taş, mermer, tuğla ve iki renkli taşlar kullanılarak zengin bir mimari doku oluşturulmuştur.
Warak Wank Manastırı, Van'ın tarihi ve kültürel mirasının önemli bir parçası olarak, bölgedeki dini ve mimari gelişimin izlerini taşımaktadır. Bu kompleks, zengin süslemeleri, freskleri ve detaylarıyla, ziyaretçilerine geçmişin derinliklerine yolculuk yapma imkânı sunmaktadır” şeklinde konuştular.